Elektrisch zout strooien met stint

Gladheidsbestrijding met de Stint

GMR is gespecialiseerd in gladheidsbestrijding en verzorgd dit voor particuliere bedrijven maar ook voor overheden. Sinds 2017 zet GMR de pick-up versie Stints in voor het preventief sproeien met pekelwater van fiets- en voetpaden. Hiervoor gebruikt GMR een zelfontwikkelde sproei – installatie die voorzien is van een CE-markering. Zo ontstaan er minder ongelukken en wordt de veiligheid van alle gebruikers verbeterd.

Hoor ik dat goed, de Stint is terug?

Yes je leest het goed: de Stint mag binnenkort de weg weer op! Door veel vertrouwen dankzij velen, is de elektrische wagen terug van weggeweest. De elektrische bolderkar krijgt een nieuwe naam, Stint 2019, én een blackbox die alles registreert. Fabrikant Stintum vertelt in haar informatiebrief meer over de wetgeving, technische specificaties, kosten en rijtrainingen van de nieuwe Stint. Ze hopen met deze informatie een volledige weergave neer te zetten rondom deze nieuwe Stint.

De Stint: wat is het stappenplan?

In de maand mei is de nieuwe Beleidsregel ‘aanwijzing bijzondere bromfiets’ van kracht gegaan en vindt de RDW-scan van het prototype van de Stint 2019 plaats. In deze maand zijn ook alle onderdelen van de nieuwe Stint ingekocht en zijn de oude Stints opgekocht. Vanaf juli 2019 gaat de productie van de nieuwe Stint 2019 van start.

Wat zijn de belangrijkste specificaties van de nieuwe Stint 2019?

GMR kent veel opdrachtgevers in de chemische en petrochemische industrie. Om die reden had GMR al extra veiligheidsvoorzieningen getroffen voor de Stint en de bestuurder. Naast de standaard persoonlijke beschermingsmiddelen en training, visuele zaken zoals zwaailicht en reflecterende markeringen, het sta-plateau voorzien van een druksensor met een aan en uitschakeling, een noodknop stroomonderbreking op het stuur, een aangepaste omkasting van de aandrijflijn, en de snelheden waren begrensd naar 17,2 km per uur voor de wegen en 4,5 km voor op de stoepen. Uiteraard zijn er nieuwe specificaties te vinden bij de nieuwe Stint 2019.

Het voertuig heeft twee onafhankelijke remsystemen, maar de meest belangrijke toevoegingen van de bolderkar is de blackbox (communicatie box). Hiermee meet de bolderkar diverse sensoren. De sensoren zijn onder andere: GPS, temperatuur, acceleratie en hoeksnelheid (gyroscoop). Wijkt jouw rijgedrag af? Dan wordt dit gesignaleerd en wordt er bijgehouden of de Stint toe is aan onderhoud of vervanging. Dit wordt op elke Stint en op elk moment uitgelezen. Bij opvallend rijgedrag wordt er bijvoorbeeld een melding verstuurd naar het bedrijf welke de stint inzet. Met behulp van de GPS-posities kunnen de organisaties controleren of de voertuigen op veilige routes worden ingezet.

GMR: veilig de winter door

In 2017 en 2018 hebben de Pick-up Stints al goed dienstgedaan en zullen dit in 2019 weer mogen doen bij GMR. Voor meer informatie over de dienstverlening van GMR of interesse om de sproei -installatie aan te kopen, bekijk onze website: www.strooien.nl of stuur een mail met uw vraag naar info@strooien.nl